Page 35 - SIST_ RAZSIKAVA GM_NOTRANJOST_2022-FLIPBOOOK
P. 35

Statistično pomembne razlike med skupinami so vidne, kar zadeva vpliv
standardizacije na koncentracijo podjetij na trgu (Kurskal-Wallisov H-test,
P=0,017, N=186). Prav tako so statistično pomembne razlike med mikro
družbami in velikimi družbami (Mann-Whitneyjev U-test, P=0,005, N=101).
Takšne razlike med skupinami se kažejo tudi glede vpliva standardizacije na
raznolikost dobrin in storitev (Kurskal-Wallisov H-test, P=0,026, N=186),
medtem ko nadaljnja statistična obdelava ni zaznala statistično pomembnih
razlik v primerjavi posameznih skupin (Mann-Whitneyjev U-test).

Enako pozitivno so anketiranci ocenili, da je standardizacija vplivala
na inovativnost v panogah (glej graf 8). Standardizacija je spodbudila
nastanek novih poslovnih področij znotraj panog, spodbudila razvoj inovacij
z razširjanjem znanja, olajšala pa je tudi prenos tehnologij, ki so s standardizacijo
postale dostopnejše. Slovenska podjetja se ne strinjajo s trditvijo, da standardizacija
zavira inovacije zaradi neustreznih določil v standardih. Ne strinjajo se niti
s trditvijo, da standardizacija povzroča zaostajanje panoge v tehnološkem razvoju.

Standardizacija ima pozitiven vpliv na sodelovanje med deležniki, kajti
rezultati vprašalnika nesporno pritrjujejo mnenju, da standardi spodbujajo
sodelovanje z drugimi deležniki, omogočajo boljšo komunikacijo z drugimi podjetji,
za nameček pa prispevajo k rasti kakovosti izdelkov in storitev deležnikov (glej
graf 9). Pri tem ne gre prezreti statistično pomembnih razlik med skupinami, kar
zadeva vpliv standardizacije na kakovost izdelkov in storitev dobaviteljev (Kurskal-
Wallisov H-test, P=0,036, N=186), ter statistično pomembne razlike med skupinami
z vidika vpliva standardizacije na sodelovanje z drugimi deležniki (Kurskal-Wallisov
H-test, P=0,019, N=186). Mann-Whitneyjev U-test potrjuje statistično pomembne
razlike med mikro družbami in velikimi družbami (P=0,005, N=101), ker velike
družbe vpliv standardizacije občutijo močneje (mikro družbe: povprečna
vrednost = 3,65; velike družbe: povprečna vrednost = 4,14; min = 1, max = 5).
Statistično pomembne razlike med skupinami so tudi glede zaznavanja vpliva
standardizacije na sodelovanje med deležniki (Kurskal-Wallisov H-test, P=0,019).
Večje družbe takšen vpliv občutijo bolj pozitivno, vendar pa Mann-Whitneyjev
U-test tega statistično ne potrjuje.

                                                       35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40