Page 27 - SIST_ RAZSIKAVA GM_NOTRANJOST_2022-FLIPBOOOK
P. 27
4.1 Raziskovalna vprašanja
Raziskava je sledila raziskovalnim vprašanjem, povezanim s
predpostavkami oziroma hipotezami, ki jih povzema tabela 4.
Tabela 4: Raziskovalna vprašanja po vsebinskih sklopih in raziskovalne hipoteze
Raziskovalna HIPOTEZE Zap. št. Vsebinski
vprašanja vprašanja sklop
Katere standarde H1: Za različne skupine podjetij iz vzorca imajo 1, 2 Prvi del
uporabljajo slovenska standardi različno močan pomen na različnih 3
podjetja oz. kateri področjih poslovanja. 4, 5, 7, 8
standardi so najbolj H2: Za različne skupine podjetij iz vzorca imajo
pomembni? različni standardi različno močan pomen. 4
H3: Mikro, majhnim in srednjim podjetjem so 6
najpomembnejši tisti standardi, ki so predpisani 9
v zakonodaji. 11, 12
H4: Podjetja se za nakup standarda samoiniciativno 13
največkrat odločajo zaradi skladnosti s kupci.
H5: Podjetjem je pomembno, da so standardi ali
vsaj terminologija prevedeni v slovenski jezik.
H6: Standardizacija ima pozitiven vpliv na
konkurenčnost podjetij.
H7: Standardizacija ima pozitiven vpliv na inovacije.
H8: Standardizacija ima pozitiven vpliv na
sodelovanje med podjetji znotraj verige vrednosti
ter njihovo poslovanje.
H9: Standardizacija ima pozitiven vpliv na
obvladovanje tveganj.
Kako slovenska H10: Velika podjetja agilno sledijo spremembam. 14 Drugi del
podjetja sledijo procesu H11: Sodelovanje v procesu standardizacije ima 16
standardizacije, pozitiven učinek na poslovanje podjetja.
na kateri strokovni in H12: Mikro, majhna in srednja podjetja nimajo dovolj 14, 15
odločitveni ravni? finančnih virov in dovolj tehnično usposobljenega
kadra, da bi dejavno sledila procesu standardizacije.
Kako se slovenska H13: Podjetja s tujim lastništvom redko kupujejo 17 Tretji del
podjetja odločajo za standarde, saj so jim dostopni prek matične družbe.
nakup in implementacijo H14: Podjetja storitev, ki jih ponuja SIST, ne poznajo 18, 20, 21,
novega standarda? dobro. 22
Kako zadovoljne so H15: Podjetja se za izobraževanje o standardih 19
stranke SIST?
Kako zadovoljiva je obračajo na druge organizacije.
ponudba SIST?
Kako prepoznavna sta
SIST in njegova ponudba
storitev?
27