Page 20 - E SPOROCILA 10-2023-FINAL
P. 20
20 E - S P O R O Č I L A
s katerimi se soočajo pri zagotavljanju skladnosti z evropsko Otvoritev Evropskega centra virov
zakonodajo o dostopnosti, ter postregli z dragocenimi priporočili za dostopnost – AccessibleEU
za premagovanje teh izzivov. v Bruslju
(Fotografija: Matjaž Debevc)
Povezovanje deležnikov
Govorci so se na tej okrogli mizi razgovorili o pomenu dostopnosti
in vlogi centra AccessibleEU. Ključne točke vključujejo
obravnavanje dostopnosti kot poslovne priložnosti, usposabljanje
strokovnjakov za dostopnost, izvajanje evropskih zakonov
o dostopnosti in vzpostavljanje mednarodnih standardov,
spodbujanje sodelovanja med deležniki, predstavitev primerov
dostopnosti ter spodbujanje inkluzivnosti in raznolikosti. Center
AccessibleEU si prizadeva postati most med zakoni in praktično
dostopnostjo, služiti kot središče za izmenjavo znanja in
sodelovanje za napredovanje prizadevanj na področju dostopnosti.
Usposabljanje strokovnjakov za dostopnost
Dogodek je poudarjal pomen dostopnosti in potrebo po
vključitvi dostopnosti v učne načrte in govorili o vlogi univerz
in izobraževalnih ustanov pri spodbujanju naslednje generacije
strokovnjakov za dostopnost. Predavatelji so izpostavili
naraščajoče povpraševanje po strokovnem znanju s področja
dostopnosti zaradi hitrega tehnološkega napredka, starajoče
se populacije in vse večje digitalizacije družbe. Spomnili so še
na pomembnost strokovnih certifikatov zagotavljanja kakovosti
strokovnjakov za dostopnost. Predstavili so primere dostopnih
tečajev in poudarili potrebo po vključujočem oblikovanju
izobraževanja ter skladnosti s standardi za dostopnost. Opozorili
so tudi na pomembnost teh tečajev za strokovne dejavnosti in
izpostavili motivacijo študentov za sodelovanje. Poleg tega so
predstavili raziskave o pridobljenih kompetencah študentov in
kakovosti njihovega dela na področjih, kot je podnaslavljanje. Na
splošno je bil cilj okrogle mize spodbujanje vključitve dostopnosti
v učne načrte, tudi z uporabo akademskega omrežja ATHENA,
ter spodbujanje posameznikov k pridobitvi strokovnih kvalifikacij
na tem področju.